Обука за припадника специјализоване јединице заштиту од пожара

 

ОБУКА ПРИПАДНИКА

 СПЕЦИЈАЛИЗОВАНЕ ЈЕДИНИЦЕ ЦИВИЛНЕ ЗАШТИТЕ

ЗА ЗАШТИТУ ОД ПОЖАРА

 

 

                Од 20.05.2013 год. до 24.05.2013 године у Регионалном центру за професонални развој запослених у образовању Летњиковац – Шабац, биће одржана Обука специјализованих јединица цивине заштите за заштиту од пожара. На обуци учествује 27 полазника.

·       Општи циљ обуке је подизање нивоа знања из области заштите од пожара.

·   Специфични циљеви су: упознавање полазника са превентивним мерама заштите од пожара, основним процесом горења, средствима за гашење пожара, опремом за гашење пожара и спасавања и ватрогасном тактиком.

 

                                           Н А С Т А В Н И   П Л А Н   О Б У К Е

 

  • Систем заштите и спасавања,
  • Прва помоћ,
  • Гашење пожара,
  • Употреба комплета личне и заштитне опреме,
  • Превентивне мере заштите од пожара,
  • Средства за гашење пожара,
  • Опрема за гашење пожара,
  • Ватрогасна тактика,
  • Провера стечених знања.

Пета редовна седница Савета Мачванског управног округа

 

Пета редовна седница Савета Мачванског управног округа, трећег сазива, одржана је у четвртак 25.04.2013. године у просторијама СО Богатић у Богатићу, са почетком у 11:00 часова.

Седници присуствују чланови Савета: Светомир Вешић начелник управног Округа и председавајући Савета, Слободан Савић председник општине Богатић, Верољуб Матић председник општине Коцељева, Миодраг Лазић председник општине Мали Зворник, Раде Грујић председник општине Крупањ и Милош Милошевић градоначелник града Шапца.

Седници су без права гласа присуствовали: Дејан Нешић заменик председника општине Владимирци, Ксенија Ђурић град Лозница одељење за привреду, Јанко Алексић члан градског већа Лозница, Александар Стојковић начелник одељења и начелник окружног штаба за ВС и др Борка Кокановић шеф одсека за санитари надзор.

 Остали председници општина и градоначелник града Лознице су оправдано одсутни.

Председавајући је отворио седницу, констатовао да за одржавање седнице постоји кворум и предложио

 

Д Н Е В Н И   Р Е Д :

 

  1. Усвајање записника са 4. седнице Савета трећег сазива.
  2. Извештај шефа одсека санитарне инспекције за Мачвански управни округ.
  3. Извештај начелника сектора за ванредне ситуације о припремљености система противградне заштите за наступајућу сезону 2013 године.
  4. Разно

 

Примедби и допуне предложеног дневног реда није било, те се прешло на рад по предложеним темама.

 

 1. тачка дневног реда:

 

Председавајући је присутне подсетио да је записник достављен уз позив за седницу и отворио дискусију по истом.  

Како примедби и дискусије на записник са четврта редовна седница Савета Мачванског управног округа, трећег сазива није било, записник је усвојен једногласно.

 

2. тачка дневног реда:

 

У вези са другом тачком дневног реда Др Борка Кокановић, шеф одсека за санитари надзор поднела је Извештај о раду и активностима санитарне испекције на подручју МУО- a. Докторка истиче да је потребно спровести општу дезинфекцију, дезинсекцју и дератизацију на подручју свих 8 општина обзиром да је запажен повећан број глодара и инсеката, тачније буба шваби на подручју МУО, да постоји повећан број пријава грађана на ујед паса луталица као и да постоји индикација да у свету прети пандемија птичијег грипа па треба бити на опрезу.

Докторка је најпре изнела стање централних водовада и питање водоснабдевања грађана на подручју МУО. Санитарна инспекција извршила је контролу 7 од укупно 8 централних водовода и утврђени су одређени недостаци који су техничке природе и везани су за прибављање техничке документације прописане законом, а коју нису прибавила сва Јавна водоводна предузећа на подручју МУО и ако је закон о водама ступио на снагу још 2010 године.

Што се тиче воде за пиће, иста је исправна у свим водоводима што је веома битно за здравље наших суграђана. Становништво се снабдева хигијенски исправном водом за пиће из централних водовода, а према подацима Завода за јавно здравље, једина неисправност утврђена је у два узорка воде узете из водовода у Владимирцима.

Докторка истиче да постоје технички проблеми на неким извориштима као што је Лозница, где је било јако великих проблема, чести су проблеми у водоводу Владимирци и Крупањ.Када је у питању документација везана за водоводе недостају  елаборати  и решења министра здравља о одређивању зона санитарне заштите, а које има одређен број водовода као што су Богатић, Мали Зворник и Љубовија, док остале општине немају и потребно је да хитно пораде на добијању решења и елабората како би се спречило санкционисање и кажњавање због не поседовања наведене документације.

Што се тиче здравствене заштите, домова здравља и болницама може се рећи да су санитарно-хигијенски услови у задовољавајућем стању. Болница у Шапцу је у задовољавајућем стању док је болница у Лозници у лошем стању, изузетно је оштећен део где је интерно одељење, кров је оштећен, просторије прокишњавају, недостају олуци, оштећена је фасада, изузетно оштећено одељење патологије и сл .

Домови Здравља су у задовољавајућем стању, пружају услуге на задовољавајући начин при чему су за похвалу ДЗ Шабац, ДЗ Богатић и ДЗ Мали Зворник док су остали солидни.

Када су у питању школе ситуација је шаролика од општине до општине. У најбољој ситуацији су све школе на подручју градске управе града Шапца,школе су са уређеним учионицама, добрим санитарним чворовима и исправном водом за пиће.Проблем постоји на територији оштине Владимирци, где су у лошем стању школе, припремне школске групе које су смештене у школе као и издвојена одељења на подручју општине Владимирци.Слична ситуација је и на подручју општине Љубовија и Крупањ.

У Владимирцима припремне предшколске групе смештене су у просторијама које су по личној процени докторке дате на коришћење без икакве документације која одређује међусобне односе власника објеката и оних који их користе па се у случајевима када инспектори решењем наложе откалањање недостатака не може утврдити ко је надлежан за поступање по решењу.У вртићима који раде на сеоском подручју дешава се да су смештени у објектима МЗ или у кућама које су дате на поклон. Припремне предшколске групе требало би да бораве у просторијама које задовољавају хигијенско санитарне услове у складу са Правилником о општим санитарним условима а којим се детаљно прописују који хигијенски услови морају бити испуњени. Школе у општинама Крупањ и Љубовија нису снабдевене хигијенски исправном водом за пиће. Инспектори су у више наврата решењима налагали да се обезбеди хигијенски исправна вода за пиће али по решењима није поступљено па су покренути прекршајни поступци пред надлежним Прекршајним судовима. Докторка апелује на присутне да искористе своје положаје и овлашћења ради отклањања неправилности како би се на тај начин створили бољи и квалитетнији услови у наведеним установама и избегла примена санкција и плаћање казни.

 

Милош Милошевић градоначелник града Шапца замолио је др Борку Кокановић да објасни шта подразумева под општом дезинфекцијом, дезинсекцијом и дератизацијом.

 

Др Борка Кокановић истиче да су бубе и глодари преносиоци заразних болести и да је примећен велики број истих у општинама, те апелује на надлежне да у складу са својим могућностима предузму мере дезинсекције, дезинфекције и дератизације, а у циљу заштите становништва од евентуалних заразних болести које исти могу пренети.

Законом о водама прописано је да сва изворишта морају имати одређене зоне санитарне заштите, а правилником је одређено како треба да се те зоне одреде у зависности од структуре тла, од тога да ли је извориште отвореног или затвореног типа, као и како треба да се приступа истом.Извориште водовода у Љубовији је угрожено зато што је у зони уже санитарне заштите једна њива приватног власништва, а која се обрађује уз примену пестицида и других средстава што је недозвољено.Та зона може да се користи само као сенокос и то са ручним кошењем сена и траве. Свака Локална самоупрва треба да поднесе захтев министартву здравља ради доношења решења о одеђивању зона санитрне заштите за изворишта а на основу елабората о одређивању зона санитарне заштите.

 

Слободан Савић председник општине Богатић истиче да та општина сваке године врши дезинсекцју и дератизацију као и да постоји побољшање у водоводу када је у питању вода на подручју ове општине.

Докторка се слаже са излагањем председника и наводи да тренутно постоји тенденција раста нитрата у води, а која може да буде проблем јер је близу горње границе дозвољености присуства нитрата у води, а њено лично мишљење је да томе доприноси воћњак и обрадиво земљиште које се налазе у непосредној близини бунара.Председник општине је изнео, да по њему у већој мери проблем представљају стари бунари који су отворени а у које суграђани сипају осоку која по њему угрожава испраност воде. Докторка се слаже са Савићем и истиче да је то кривично дело и да треба предузети мере у циљу даљег спречавања ове појаве.

 

Раде Грујић председник општине Крупањ се слаже са докторком да су сеоске школе у лошем стању као и амблуланта у Завлаци. Што се тиче Елабората о санитарној заштити напомиње да је у току његова израда али да особа која је задужена за израду елабората из неких разлога касни са истим, на шта он не може да утиче.

 

Верољуб Матић председник општине Коцељева сматра да су пси луталице општи проблем, да пси луталице постају када их се власник одрекне и да не види одговорност оптине или града за ујед пса, већ сматра да треба мењати прописе иначе не види другачију могућност решавања проблема.Предлаже да се спроведе регистрација паса ради праћења истих и пребацивања одговорност на власнике.Такође наводи, да што се тиче школа проблем постоји код поступка именовања директора. Матић докторки поставља питање шта је са контролом  приватног сектором као што су дискотеке и ноћни клубовима и сматра да инспекција треба да појача санитарну контролу истих.

 

 Др Борка Кокановић наводи да су угоститељски објекти и објекти где се делатност обавља ноћу и викендом у надлежности туристичке и комуналне инспекције.Санитарна инспекција контролише само да ли објекат има адекватан простор и остале неопходне просторије, да ли су обављени здравствени прегледи радника, они контролишу само испуњеност санитарних услова. Докторка наводи и да је у општини Мали Зворник, вода у солидном стању, водовод има сву потребну документацију, школе су одличне и могу да буду за пример.

 

Миодраг Лазић, председник општине Мали Зворник наводи, да је ова општина док је у школи имала неисправну воду децу снабдевала флашираном водом за пиће.

 

Јанко Алексић члан градског већа Лозница истиче да у Буџету града Лознице нема довољно новца и да није могуће подмирити све потребе из истог. У току 2012 године извршена је дератизација, а тренутно је у току тендер након чега ће и у 2013 години бити спроведена. Што се тиче паса луталица у току 2012 године дали су 12.000.000,00 дин. за надокнаду штете, урађен је азил за псе и раде на решавању овог општег проблема.Именовани се слаже да постоје проблеми везано за градски водовод и сматра да таквом стању у знатној мери доприноси и пилана која се налази у непосредној близини.

 

Др Борка Кокановић истиче да је стање које је затечено на изворишта Зеленица и Горње поље било катастрофално.Извориште је било одграђено, бунари ван поседа са оштећеном оградом, растиње велико, прилаз бунару немогућ.Око базена било је на шлепере отпадног материјала што је записнички констатовано и предузете су законске мере.

 

 

Савет Мачванског управног округа усвојио је једногласно извештај др Борка Кокановић шеф одсека за санитари надзор.

 

 

3.тачка дневног реда :

 

У вези са трећом тачком дневног реда начелник одељења и начелник окружног штаба за Ванредне ситуације, Александар Стојковић поднео је детаљан извештај о предузимању превентивних и оперативних мера одбране од поплава, заштите од клизишта, одрона и ерозија и функционисања система одбране од града – противградне заштита на територији Мачванског управог округа.Због великих снежних и обилних кишних падавина током зиме како у  земљама у региону тако и у РС дошло је до наглог пораста нивоа реке Саве и Дрине које су водотоци I реда на подручју МУО.

Дана 15.03.2013 године на меродавном водомеру Шабац на реци Сави достигнут је водостај од 337 цм са тенденцијом пораста и тог дана уведена је редовна одбрана од поплава на сектору С.4. Шабац – Бадовинци на деоницама С4.1., С4.2. и С4.4, а 16.03.2013 године и на деоници С.4.3 и С.4.4.,  достигнути водoстај на Сави тог дана био је 471 цм.

Дана 25.03.2013 год. укинута је редoвна и уведена ванредна одбрана од поплава на сектору С.4. Шабац – Бадовинци на деоницама С.4.4.

Дана 30.03.2013 године укинута је редовна одбрана од поплава на сектру С.4.  на деоници С.4.3 .

Дана 02.04.2013 год. укида се редовна и проглашава ванредна одбрана од поплава на сектору С.4. и С.4.2.

Према информацијама ЈВП '' Србијаводе '' на дан 18.04.2013 год. на подручју МУО стање је следеће -водоток Сава на сектору С.4.2., С.4.3., С.4.4.1., С.4.3. и С.4.4.7.редовна одбрана од поплава, а на сектору С.4.4.2., С.4.1. и С.4.2. ванредна одбрана од поплава.

Начелник истиче да се свакодневно врши обилазак и осматрање одбрамбених линија на којима су спровођене мере одбране од поплава у циљу евидентирања евентуалних оштећења.

Према информацијама Републичког хидрометеоролошког завода Србије од 24.04.2013 год. водостај на Сави код Шапца се налази изнад редовне одбране од поплава 466 цм, са тенденцијом мањег опадања у наредим данима и очекује се да ће водостај на рекама Сави и Дрини са притокама бити у мањем опадању и стагнацији.

 

На водотоковима другог реда изведени су следећи радови:

Шабац:

·         Завршени радови на изградњи уставе на ''Доњем мачванском каналу '' атар села М.Причиновић

·         Црпе станице у Дреновцу и Каленића Равеници пуштене у рад

·         Чишћење и сасецање шибља у кориту речице Језер

·         Измуљивање канала ''  Прека бара '' атар села Табановић – М.Причиновић

·         Измуљивање Средње мачанског канала

·         Радови на каналу '' Подбаре ''и '' Парашница '', рејон Дреновац- Шеварице,

·         Радови на каналу '' Заграде'' у Мрђеновцу.

                  Богатић: Измуљивање канала '' Битва 1 '' у атару села Глушци и разастирање муља по обали канала.

                  Љубовија:

·         Подизање и поправка ограде код црпне станице на Гробачкој реци и чишћење корита Грбовачке реке

·         Чишћење корита у селу Дрлаче

·         Чишћење у кориту и рашчишћавање обале на Тадића потоку

·         Чишћење канала од моста у Горњој Трешњици код реке Дрине.

                    Мали Зворник:

·         Радови на изградњи потпорног зида на десној обали реке Дрине испод  ХЕ '' Зворник '' и радови на обалоутврди у дужини 150м на десној обали реке Дрине од потпорног зида дуж тока реке.

                     Владимирци:

·         Урађена два мост на реци Млавки у рејону насеља Меховине и речици

                                     Вишњица у рејону места Матијевац.

Лозница, Крупањ и Коцељева:

·         нису извођени радови.

 

 

Начелник одељења и начелник окружног штаба за ВС, Александар Стојковић истакао је да су формирани стручно опоративни тимови за заштиту од поплава на водама другог реда и подсетио присутне да су у обавези да доставе Оперативни план одбране од поплава на водама првог и другог реда за 2013 годину.

            Начелник је изнео и детаљан извештај о предузимању превентивних и оперативних мера за заштиту од клизишта, одрона и ерозија.

На подручју МУО постоји 1184 клизишта, а у циљу предупређења и ублажавања ризика од последица клизишта и бујичних поплава, градски и општински штабови за ванредне ситуације формирали  су стручно-оперативне тимове са задатком сагледавања и праћења стања евидентираних и појаве нових клизишта, сагледавања стања угрожености људи, материјалних добара и животне средине од појава клизишта и предузимање превентивних и оперативних мера заштите како би се у случају појаве клизишта смањио ризик. Од почетка године није било случајева активирања раније регистрованих клизишта нити регистрованих нових клизишта.

            Што се тиче функционисања система одбране од града – противградне заштита напомиње да су организовани и спроведени семинари и лекарски прегледи за стрелце као и да су на све актвиране станице допремљене противградне ракете и проверена исправност радио и лансирне опреме.

            У МУО тренутно се располаже просечно са по 3 ракете по протиградној станици, једино  у Општини Мали Зворник која је у 2012 години набавила 28 ракета које нису биле утрошене у потпуности, тачније утрошено је 10, а 18 је остало неутрошених па је на противградним станицама те општине распоређено по 6 или 7 ракета по станиц. На нивоу Министарства унутрашњих послова у току је тендер за набавку око 3800 ракета чиме ће се обезбедити просечно 6 ракета по станици. Изнето је и да на територији Шапца неће радити станица 22- Накучани због лошег стања, на територили Лознице 94 - Троноша због немогућности налажења стрелаца, 53 - Лозничко поље и 55 - Брезјак због локације, а у Љубовији неће радити станица 81-Постење због немогућности налажења стрелаца.

            Што се тиче противпожарне  контроле  угоститељских објеката начелник истиче да су у свим објектима обављене контоле, а 4 су због неиспуњености законских услова и затворена.

 

Миодраг Лазић, председник општине Мали Зворник истиче да је општина Мали Зворник у 2012 године купила 28 ракета, од чега је 10 употребљено, а 18 је остало неискоришћено. Истиче да ће и у 2013 године у циљу што боље и ефикасније противградне заштите општина поново набавити 28 ракета.

 

Раде Грујичић председник општине Крупањ истиче да они располажу са по 8 ракета по станици и да је у току тендер за набавку још ракета.

 

           

Савет Мачванског управног округа усвојио је једногласно Извештај о предузимању превентивних и оперативних мера одбране од поплава, заштите од клизишта, одрона и ерозија и функционисања система одбране од града – противградне заштита на територији Мачванског управог округа, а који је поднео Александар Стојковић начелник одељења и начелник окружног штаба за ВС.

 

 

 

            4.тачка дневног реда:

 

У оквиру тачке разно није било питања ни дискусија.

     

 

Седница је завршена у 12часива и 50 мин.

Седма редовна седница Савета Мачванског управног округа

 

 

Седма редовна седница Савета Мачванског управног округа, трећег сазива, одржана је у среду 25.09.2013. године у просторијама Центра за стручно усавршавање ул. Николе Тесле бр.1а на Летњиковцу – Шабац,  са почетком у 11,00 часова. Седници су присуствовали чланови Савета: Светомир Вешић - начелник управног Округа и председавајући Савета и Раде Грујић - председник општине Крупањ.

Седници су присуствовали без права гласа: Јевтић Зоран – заменик председника општине Мали Зворник, Пајић Немања заменик градоначелника града Шапца, Јеремић Славко – инспектор за саобраћај и путеве у општини Владимирци, Ђукановић Ненад стручни сарадник за саобраћај у граду Лозници и Алексић Јанко члан градског већа града Лознице.

Седници савета су присуствовали и представници МУП РС : Селенић Зоран – инспектор за контролу и регулисање саобраћаја у ОСП Шабац, Мићић Рајко – помоћник командира СПИ,Крстић Рајко официр у ОСП, Ђурић Владан – полицијски службеник, Митровић Димитрије – инспектор,Дебељачки Милорад – шеф одсека за саоб. тех. послове, Лукић Зоран – самосталини полицијски инспектор и Пенонић Зоран – полицијски саветник – начелник одсека.

Остали председници општина и градоначелници су оправдано одсутни.

Председавајући је отворио седницу, констатовао да за одржавање седнице не постоји кворум и предложио следећи 

 

Д Н Е В Н И   Р Е Д:

 

1.      Стање безбедности саобраћаја на путевима Мачванског управног округа – излагачи на ову тему су представници Агенције за безбедност саобраћаја .

  

Примедби и допуне на предложени дневни ред није било, те се прешло на рад по предложенoj тачки дневног реда.

 

 1. тачка дневног реда:

 

Председавајући је отворио седму по реду седницу Савета Мачванског управног округа, истакавши да је седница тематска и да су на истој присутни представници Агенције за безбедност саобраћаја који ће одржати предавање на тему Безбедност саобраћаја у Србији  са посебним освртом на стање у Мачванском управном окргу.

            Бранимир Милетић помоћник директора и начелник Сектора за планирање, развој и квалитет говорио је о стању безбедности саобраћаја у Србији, на путевима Мачванског управног округа са посебним освртом на улогу Агенције за безбедност саобраћаја у успостављању система локалних тела за безбедност саобраћаја. Именовани је у уводном делу нагласио да је у Шапцу формиран Савет за безбедност саобраћаја што је веома важно и значајно за унапређење безбедности саобраћаја. Обзиром да је почетак школске године представници агенције су у току септембра месеца своје активности базирали на едукацији првака и деце школског узраста а у циљу едукације деце и упознавања истих са основним правилима понашања у саобраћају. Поред едукације деце Милетић истиче да треба едуковати и родитеље, пошто су родитељи ти који својим поступцима показују како се треба понашати у саобраћу. Преко 50% погинуле деце у саобраћајним незгодама су путници, што довољно говори колико су родитељи као возачи неодговорно пошто се деца углавно возе напред, не везују се, не возе се у седиштима за децу, стоје на седишту док се возе и сл.

У саобраћајним незгодама у Србији у 2012 години страдало је 1.514 деце а од тога 724, односно 47,8% као путници у возилима, те се посебан акценат ставља на кампању везивања појаса на задњем седишту. Статистика показује да када је у питању везивања појаса 60% возача везује појас, 40% сувозача а свега 3% путника на задњем седиштуна везује појас. Од 2009 године када је усвојен ЗоБС на годишњем нивоу 253-оје је мање погинулих. По категоријам број погинулих је следећи:3.1% су деца до 14 година, 39,0 % возачи моторних возила, 5,1% возачи трактора, 7,6% бициклисти, 24,1 % пешаци и 21,1% путници, при чему је узрок била  брзина у 51,1%, а у 8,9% непоштовање права првенства пролаза. Укупан број саобраћајних незгода у 2012 године је 37.418, а у 2011 год. 42.453, што је за 12% мање.Што се тиче броја настрадалих, у 2012 год. је било 13.260, а у 2011 год. 14.123 што је за 6,1% мање. Укупно погинулих у 2012 години је било 684, а у 2011 год. 731 што је за 6,4% мање, а укупно повређених у 2012 год. 18.296 а у 2011 год. је било 19.316 што је за 5,3% мање. Подаци за првих 8 месеци 2013 године говоре да је 3,6% саобраћајних незгода мање него у 2012 год., а да је 0,5% мање настрадалих.

Најчешћи изазивачи саобраћајних незгода у односу на категорију возила су моторна возила, па затим следе теретна возила, мотоцикли, трактори, бицикли, аутобуси, мопеди и остали.

Што се тиче Мачванског управног округа ситуација је следећа: у 2013 год. у односу на 2012 год. за 11,4% мање је саобраћајних незгода, 50% мање је погинулих а за 12,1% мање је повређених. Што се тиче учешћа појединих категорија чесника у саобраћају у 2013 год. у односу на 2012 год. повећан је број погинулих пешака и тракториста док се за остале категорије учесника бележи пад броја погинулих. Као најчешћи узрок саобраћајних незгода наводи се брзина, скретање-окретање, првенство пролаза, алкохол и остало. Најчешћи узрок незгода са погинулим лицима је у чак 93% била брзина  а у 6,25% остало.Према статистичким подацима у периоду од 2001-2011 год. било је 651.541 саобраћајних незгода, 156. 544 саобараћајних несрећа са настрадалим лицима, 9.781 погинуло лице и 208.150 повређених лица.

Милетић истиче да у Србији није довољно пажње посвећено истраживању трошкова и губитака у саобраћајним незгодама, а да су трошкови и губици веома високи, те је неопходно веће ангажовање свих, укључујући и локалну самоуправу.

 

Ђорђе Вранеш – саобраћајни инжењер у Сектору за планирање, развој и квалитет говорио је о Функционалном и организацијском аспекту рада локалних савета за безбедност саобраћаја.

Именовани је истакао да су у око 50% општина у РС формирна тела за безбедност саобраћаја. Тела се формирају у облику савета, комисија и сл. Ова тела морају да се формирају на основу Закона о безбедности саобраћаја, а на основу предлога градског или општинског већа.Чланови савета су најчешће председници и подпредседници општина, радници секретаријата за саобраћај, општински инспектори за саобраћај, радници МУП-а и др. Сви чланови тела су разичитих структура профила. Савети се бирају на период од 5 година а може и мање. Основна и кључна улога савета је саветодавна.Савет два пута годишње подноси извештај о свом раду скупштини РС. Акти савета су закључци и предлози. Савет има Правилник о раду савета. Радне групе у оквиру савета за Безбедност саобраћају су :

  • За унапређење саобраћајног образовања и васпитања
  • За унапређење безбедности путева и улица
  • З а техничко регулисање саобраћаја
  • За заштиту рањивих учесника у саобраћају
  • За превентивно-промотивне активности у безбедности саобраћаја
  • За развојно-изтраживачки рад у безбедности саобраћаја на путевима
  • И друге.

 

 

Председник радне групе је члан савета, а чланови радне групе су чланови савета или нека  друга стручна лица. Савет има годишњи програм рада савета, који је веома битан за рад савета. Средства намењена за финансирање безбедности саобраћаја могу бити:

    1. наменска и ту спадају: финансирање активности из усвојеног програма и плана
    2. ненаменско :зараде, путни трошкови,канцеларијски намештај и др.

Врањеш истиче да субројни примери ненаменског трошења средстава и предлаже  да се у будуће рад овог тела дефинише подзаконским актом који ће донети министар надлежан за саобраћај, а на предлог агенције, да се сви проблеми везано за рад Савета уреде правилником и да се детаљно дефинише када може да се донесе програм о реализацији средстава, када мора да се доставља извештај и на који начин, а све у циљу спречавања злоупотреба и смањења ненаменског трошења средтава.

 

Жељка Зебић - маркетинг менаџер Агенције за безбедност саобраћаја говорила је о  Сарадњи агенције за безбедност саобраћаја и локалних тела за безбедност саобраћаја у области превентивно - едукативних акција и кампања. Именована је истакла да кампање у безбедности саобраћаја могу бити усмерена ка учесницима у саобраћају и субјектима у области безбедности саобраћаја. Кампања да би била успешна мора да буде добро осмишљена, односно да се тачно зна кoме се обраћамо. Приликом планирања кампање морају се тачно идентификовати проблем,дефинисати циљ, циљна група и подгрупа, дефинисати приступ, садржај поруке, време кампање и избор медија.За ефикасност и остварење задатих циљева и сваку активност која се спроводи неопходна је медијска подршка . 

Кампања може да траје 1дан, нпр. значајни датуми,1 недеаља нпр. почетак распуста, школске године, мото сезоне, бициклистичке сезоне, 3 до 6 недеља нпр. тематске кампање у средствима јавног информисања, путем огласа, радио и ТВ спотова, организацијом трибина,3 месеца нпр. сезонске кампање променљивог садржаја и начина обраћања, али са истом основном поруком (сезона годишњих одмора),6 до 12 месеци променљивог садржаја и начина обраћања,намењене широкој популацији, разних социјалних и старосних структура

које чине у једном исту групу, нпр. пешаци, лица старија од 65 година, они који знатно прекорачују брзину, возе под дејством  алкохола (најтежа за планирање с обзиром на знатан утицај осталих фактора)1 или 3 или 5 година – максимално време након којег се не бележе никакви резултати.

 Када су у питању циљне групе на подручју Мачванског управног округа ситуација је следећа:

·         Возачи трактора: представљају врло висок ризик за настанак саобраћајне незгоде у општини Коцељева, Љубовија, Богатић, средњи ризик у општини Шабац, док у осталим општинама на подручју Мачванског округа представљају низак и врло низак.

·         Возачи мотоцикала представљају средњи ризик у општини Мали Зворник, а у осталим општине низак и врло низак.

·         Деца представљају врло висок ризик у општини Крупањ и Коцељева, висок ризик у општини Шабац, а у осталим општинама низак ризик за настанак саобраћајних незгода.

·         Пешаци представљају висок ризик у општинама Лозница и Шабац, а у осталим општинама низак ризик.

·         Млади (15-30 год.) представљају врло висок ризик у општини Владимирци, висок ризик у општини  Шабац,  Богатић, Коцељева, а у осталим општинама низак или врло низак ризик.

·         Возачи бицикала представљају врло висок ризик у општини Шабац, Богатић и Владимирци, а у осталим општинама низак или врло низак ризик.

 

 

 

Утицај на свест учесника у саобраћају може се остварити на више начина:Образовањем, репресијом (казнене мере, пре свега новчане),подршком (истицањем оних који се понашају безбедно у саобраћају), радом у другим областима у којима је узрок проблема исти или сличан као у саобраћају (нпр. употреба великих количина алкохола).

Проблем утицаја на свест учесника је вишеструка, од незаинтересованости до немогућности окупљања циљних група на једном месту, губитак интересовања за све облике друштвених активности. Деца као најмлађа популација су најприхватљивија циљна група јер се на њихову свест може лако и ефикасно деловати.

 

Република  Србија  је  у  претходној  деценији  у  саобраћајним  незгодама  изгубила        9 031  живот,  у  истом  периоду повређено  је   188.767  лица.  Статистика  показује  да  се  у  Србији  у  просеку  годишње  догоди  више  од  60.000 саобраћајних  незгода  у  којима  700  лица  изгуби  живот.  Највише  настрадалих  је  у  старосној  групи  од  19  до  25 година. 

Агенција  за  безбедност  саобраћаја,  у  сарадњи  са  Министарствима  саобраћаја,  унутрашњих  послова и просвете,  Ауто-мото  савезом  Србије,  Црвеним  крстом  Србије,  Канцеларијом  за  младе  Београда,  удружењем « У  част  палих  анђела »  и  « Ушће  шопинг  центром »,  организовала  је   прикладан  програм  у  Београду и у  знак сећања на све погинуле у саобраћајним несрећама посађено је стабло-младица платана.  

Време годишњег одмора односно јул и август су месеци са најизраженијим страдањем на путевима у Републици Србији. У периоду од 2000 год. до 2010. год. у овим месецима погинуло је 2.079 лица, а повређено је више од 43.000 лица.

Агенција за безбедност саобраћаја спроводи кампању под називом '' Пажња сад ''. Општи  циљ  кампање  јесте  повећање  безбедности ученика  у  саобраћају,  едукацијом  ученика  и одраслих. Кампања  је  почетак  дуготрајног  процеса  едукације деце са циљем да се њихово страдање у саобраћају минимизира.Кампања “ Пажња сад ” траје током целе године, а интензивирана је током септембра и у првој половини октобра, када се бележи највеће учешће деце до 14 година у саобраћајним незгодама, и када многа деца почињу самостално да учествују у саобраћају.

Агенција планира да у 2014 год. реализује следеће кампање:

·         Кампања за младе (од 15 до 30 година)

·         нагласак на узрасту 17-24

·         Кампања за бициклисте

·         Кампања за децу (наставак „Пажња сад“)

·         Кампања за пешаке

·         Активности за старије од 65 година

·         Активности на вршњачкој едукацији

·         Кампања за трактористе

·         (наставак „Трактор на путу…“)

·         ЛЕТЊА СЕЗОНА (јун-август)

·         брзина, појас, умор, алкохол и др.

·         Присуство на јавним манифестацијама

·         на којима је велики број припадника

·         одређене категорије учесника у саобраћају

·         Обележавање међународно значајних датума

·         у безбедности саобраћаја

·         и др.

 

Јевтић Зоран - заменик председника општине Мали Зворник – изразио је спремност за сарадњу са Агенцијом за безбедност саобраћаја и позвао представнике агенције да дођу у Мали Зворник. Именовани је нагласио, да је у тој општини  формиран Савет за безбедност саобраћаја.

 

Ђукановић Ненад - инспектор за саобраћај и путеве у граду Лозници, напомиње да и у општини Лозница постоји Савет за безбедност саобраћаја и да они предузимају све неопходне мере како би допринели ефикасном раду савета и постизању што бољих резултата.

 

Зељка Зебић захвалила се на сарадњи општини Крупањ истакавши да су са овом општином више пута сарађивали и да имају одлично удружење бајкера.

 

Седница је завршена у 13,15 часова.

       Број: 908-06-00002 /2013-1

Шеста редовна седница Савета Мачванског управног округа

 

Шеста редовна седница Савета Мачванског управног округа, трећег сазива, одржана је у среду 19.06.2013. године у просторијама СО Крупањ у Крупњу са почетком у 11,00 часова.

Седници су присуствовали чланови Савета: Светомир Вешић - начелник управног Округа и председавајући Савета, Слободан Савић - председник општине Богатић, Миодраг Лазић - председник општине Мали Зворник, Верољуб Матић - председник општине Коцељева и Раде Грујић - председник општине Крупањ.

Седници су присуствовали без права гласа: Милоје Лукић заменик председника општине Крупањ, Петровић Радомир дир. Међуопштинског архива за Мачвански управни округ и Глигорић Милоје ветеринарски инспектор - Министарство пољопривреде управа за ветерину.

Остали председници општина и градоначелници су оправдано одсутни.

Председавајући је отворио седницу, констатовао да за одржавање седнице постоји кворум и предложио следећи

 

Д Н Е В Н И   Р Е Д:

 

  1. Усвајање записника са 5. седнице Савета трећег сазива.
  2. Финансирање међуопштинског архива за Мачвански управни округ
  3. Извештај начелника Ветеринарске инспекције за Мачвански управни округ
  4. Разно

Примедби и допуне на предложени дневни ред није било, те се прешло на рад по предложеним темама.

 

 1. тачка дневног реда:

Председавајући је присутне подсетио да је записник достављен уз позив за седницу и отворио дискусију по истом.  

Како примедби и дискусије на записник са пете редовне седнице Савета Мачванског управног округа, трећег сазива није било, записник је усвојен једногласно.

 

2. тачка дневног реда:

У вези са другом тачком дневног реда Петровић Радомир дир. Међуопштинског историјског архива за Мачвански управни округ у кратким цртама изложио је историјат архива наводећи, да је архив основан 1977 године за општине Богатић, Владимирци, Коцељева, Крупањ, Лозница, Љубовија, Мали Зворник и Шабац. Директор је у свом излагању навео, да је потребно усагласити међусобна права и обавезе између оснивача и Међуопштинског историјског архива и да је само од општине Љубовија добио одговор да средства за 2013 годину за ову намену нису опредељена буџетом. Петровић такође истиче, да је послао примерак уговора који би требао да се потписе између сваке локалне самоуправе и архива и да се након потписивања истог крене са реализацијом односно испуњењем обавеза локалних самоуправа према архиву - финансирање архива.

Споразумом од 04.12.2009 године све локалне самоуправе су прихватиле финансирање архива изузев града Лознице чији представници нису прихватили потписивање наведеног споразума.

Миодраг Лазић председник општине Мали Зворник поставља питање да ли је учешће у финансирању архива могућност избора локалне самоуправе или не, као и који су критеријуми узети у обзир приликом одређивања процентуалног учешћа у финансирању архива? Обзиром да слобода избора не постоји већ је то обавеза Лазић истиче, да ће општина Мали Зворник прихватити финансирање архива али предлаже да се усагласе критеријуми на основу којих је утврђено колико која локална самоуправа учествује у финансирању архива.Напомиње да за ову годину средства буџетом нису опредељена али да ће догодине бити издвојена средства у буџету и за ову намену.Такође примедбу има и на чињеницу да се План рада и Извештај подносе само Шапцу и предлаже да се и осталим локалним самоуправама подноси Извештај и План рада архива.

Директор Петровић Радомир истиче да се као критеријум за одређивање процентуалног учешћа локалних самоуправа у финансирању архива узима број регистратура односно статута правног лица у свакој локалној самоуправи.Закон не обавезује архив да оне који не испуњавају обавезу финансирања преузима архивску грађу.

Раде Грујић - председник општине Крупањ истиче, да ни буџетом општине Крупањ нису опредељена средства за финансирање архива и да ће то бити учињено за 2014 годину али је сагласан са претходником да се прецизирају критеријуми одређивања процентуалног учешћа локалних самоправа у финансирању архива.

Светомир Вешић - начелник управног Округа и председавајући Савета се слаже са ставовима председника Лазића и предлаже да ако нису спорни проценти учешћа и ако нису предвиђена средства за ову годину, предлаже да од следеће године локалне самоуправе определе средства за ову намену, а предлаже и да се измени оснивачки акт, да од локалних самоуправа које не желе да учествује у финансирању архива, у том случају ни архив неће имати обавезу да преузима архивску грађу, тако да ће та локалана самоуправа морати да се стара о својој грађи, а да архив доставља План рада и Извештај о раду свим локалним самоуправама.

Директор Петровић истиче да надзор врше управни и надзорни одбор који чине представници оснивача и локалне самоуправе и предлаже да сазове састанак председника општина и градоначелника и да се договоре о детаљима финансирања, а да се као критеријум убаци и број становника.

 

З А К Љ У Ч А К

 

Савет Мачванског управног округа предлаже:

1.  Да директор Петровићза следећу седницу Савета припреми измену оснивачког акта, а да начелник Вешић обави разговор са представницима локалних самоуправа и ко жели да буде оснивач архива мора учествовати и у финансирању архива, а оне локалне  самоуправе које не желе да финансирају архив према њима архив нема обавезу преузимања архивске грађе. Да архив поред управног одбора има и програски савет сачињен од стране представника свих локолних самоуправа и да им се уредно доставља План и извештај о раду.

 

3. тачка дневног реда:

У вези са трећом тачком дневног реда Глигорић Милоје ветеринарски инспектор - Министарство пољопривреде управа за ветерину изнео је, да се редовно спроводи програм заштите животиња од заразних болести на подручју целог Управног округа и да се за неке заразне болести може рећи да су искорењене што је свакако добро за нашу земљу. Проблем су једино вакцине против свињске куге којих нема довољно па се распоред тих вакцина врши оним подручјима која се сматрају критичним.Као новину истиче да је ове године почело обележавање заједница пчела - кошница које се уписују у регистар, а на основу извршеног уписа пчелари могу остварити субвенције. У коњарству се такође врши контрола коња на заразне болести.

Сви присутни су још једном подсетили на велики проблем паса луталица и сагласни су да је потребно хитно предузимање мера ради решавања наведеног проблема.

Савет Мачванског управног округа усвојио је једногласно извештај ветеринарског инспектора Глигорић Милоја - Министарство пољопривреде управа за ветерину .

 

4. тачка дневног реда:

У оквиру тачке разно председник општине Коцељева је изнео проблем запошљавања ватрогасца који је примљен у ватрогасну јединицу у Коцељеви, а пребивалиште запосленог је на подручју општине Крупањ. Као проблем истиче да овај ватрогасац има око 120 км од куће до посла, да мења 4 превоза и да су његови трошкови превоза реално већи него плата, а проблем постоји и у непознавању терена општине Коцељева као ни самог становништва.Захтева да се предузму неопходне мере, да се сви чланови савета удруже и зајенички стану на пут оваквом начину запошљавања и одабира кадрова од стране људи који не познају проблематику и потребе установе у коју се запослени примају.

Седница је завршена у 12,45 часова.

 Број: 908-06-00002 /2013-1

Осма редовна седница Савета Мачванског управног округа

 

Осма редовна седница Савета Мачванског управног округа, трећег сазива, одржана је у среду 06.11.2013. године у просторијама Мачванског управног округа Шабац, са почетком у 11,00 часова. Седници су присуствовали чланови Савета: Светомир Вешић - начелник управног Округа и председавајући Савета, Владица Марковић - председник општине Владимирци и Милош Милошевић – градоначелник града Шапца.


Седници су присуствовали без права гласа: Петровић Радомир дир. Међуопштинског архива за Мачвански управни округ и Данило Недељковић - начелника одсека инспекције рада за Мачвански управни округ.

Остали председници општина и градоначелник града Лознице нису оправдали своје одсуство.

Председавајући је отворио седницу, констатовао да за одржавање седнице не постоји кворум и предложио следећи

 

Д Н Е В Н И   Р Е Д:

 

1.      Усвајање записника са 6. и 7. седнице Савета МУО трећег сазива.

2.      Извештај начелника Мачванског управног округа о посети АП Косово и Метохија.

3.      Финансирање међуопштинског архива за Мачвански управни округ.

4.      Извештај начелника одсека инспекције рада за Мачвански управни округ.

5.      Разно.

  

Примедби и допуне на предложени дневни ред није било, те се прешло на рад по предложенoj тачки дневног реда.

 

 1. тачка дневног реда:

 

Председавајући је присутне подсетио да су записници достављени уз позив за седницу и отворио дискусију по истом.  

Како примедби и дискусије на записникe са шесте и седме редовне седнице Савета Мачванског управног округа, трећег сазива није било, записници су усвојени једногласно.


2. тачка дневног реда:

 

У вези са другом тачком дневног реда начелник округа поднео је детаљан и исцрпан извештај о посети АП Косово и Метохија. Владина канцеларија за Косово и Метохију организовала је посету КиМ са циљем да се обиђу бројни културно историјски споменици и да се одрже састанци са начелницима округа.


Дана 16.10.2013 у 8:00 ч. испред Палате '' Србија '' у Београду пут Косова и Метохије кренула је група начелника из Војводине, Шапца и Ваљева, а у Крагујевцу и Краљеву су се придружили остали .

 Првог дана путовања начелници округа посетили су Лепосавић где су се састали са  Недељковић Раденком - начелником Косовско-митровачког округа и Јаблановић Драганом – кандидатом за председника општине. На састанку који је одржан у Лепосавићу поред уобичајених тема издвојила се и тема предстојећих избора на КиМ. После састанка начелници су са домаћинима обишли студентски дом у Лепосавићу, а по обиласку дома пут је настављен даље ка јужном делу КиМ. Око 18 ч стигли су у манастир Високи Дечани, где су лепо дочекани.Због гостију из централне Србије и Војводине учинили су посебну част и отворили сандук са моштима Светог цара Стефана. По завршетку целивања моштију монах је говорио о манастиру, цару Стефану и историји српског народа у овом делу КиМ. Начелници су у манастиру преспавали и сутрадан 17.10.2013 г. након молитве и доручка кренули даље ка Пећкој Патријаршији.

У Пећкој Патријаршији дочекала их је игуманија манастира Февронија и сестра Ирина која је укратко представила постанак и развој српске државе, световну и духовну везу тадашњих владара, као и устоличење патријарха у самом манастиру.У Пећкој Патијаршији их је дочекала наченица округа Винка Радосављевић са сарадницима која је са колегама разменила искуство и мишљења. По обиласку манастира Пећка Патријаршија начелници су отишли у Велику Хочу где их је примио сеоски свештеник, потом су обишли Завичајни музеј који је основан средствима Канцеларије за КиМ, а одатле пут су наставили даље према Штрпцу. Иако је била планирана посета Богословији иста није реализована из техничких и безбедоносних разлога.Начелници су посетили манастир Светих Архангела у окиру кога се налази гроб цара Душана, а више детаља о самом манастиру изнео је директор Мирко Крлић. Око 18ч стигли су у Штрпце где их је дочекао начелник Косовског управног округа - Владета Костић и кандидат за преседника општине - Иван Реџић као и кандидати за одборнике. Одатле сви заједно су отишли на митинг који је организован поводом локалних избора у селу Врбештица. Присутни на митингу су се одушевили посетом начелника из Србије и Војводине који су на тај начин показали да држава Србија стоји уз свој народ на КиМ.

У петак 18.10.2013 год.начелници су посетили Грачаницу где је прво одржан састанак начелника са представницима Срба на КиМ на ком је било речи о изборима, а присутним су предочени проблеми са којима се српски народ на КиМ свакодневно суочава. Из грачанице отишли су на Газиместан и село Бабин Мост, а посету АП КиМ завршили су посетом манастира Бањска на северу КиМ.

Тродневно путовање завршео је повратком у Београд 18.10.2013 год. у касним вечерњим сатима.

У свом излагању начелник је истакао да током посете и обиласка нису имали пратњу, а посебан акценат ставио је на социјално – економску разлику између српског и албанског дела КиМ и економску развијеност и изграђеност ова два дела КиМ.

 

3. тачка дневног реда:

 

Петровић Радомир дир. Међуопштинског историјског архива за Мачвански управни округ изнео је проблем финансирања архива истакавши да је ово питање више пута разматрано и да се радило на решавању овог проблема али да помака нема, општине и даље избегавају плаћање својих обавеза, односно финансирање архива.


Директор је истакао, да је у више наврата покушао да ступи у контакт и закаже састанак са председницима општина и градоначелницима али да је обзиром на њихове свакодневне обавезе било немогуће ускладити датуме одржавања састанака са сваким од њих, па је као решење истим предложио да овласте по једно лице које ће бити задужено да у њихово име разговара са директором архива како би се што брже и ефикасније решило питање финансирања ахива.

 Петровић је истакао да су на претходној седници Савета неки председници општина предлагали да архив не пружа услуге оним општинама које избегавају, односно не учестују у финасирању архива и напомиње да ће свим председницима општина и градоначелницима послати допис у ком ће навести колико је свака општина односно град у обавези да плати архиву уз напомену да у колико не буду измирили финансијске обавезе према архиву, архив неће преузимати архивску грађу и вршити заштиту исте.

Директор се још једном осврнуо на исторјски развој архива, одосно на оснивачки акт архива и чињеницу да су исти потписале све општине на подручју Мачванског управног округа.

 

Милош Милошевић – градоначелник града Шапца предлаже да директор архива и он  одрже састанак на ком ће се договорити о даљим мерама које ће бити предузете према несавесним општинама и граду Лозници. Предаже да се упути допис свим председницима општина и градоначелнику града Лозница у ком ће се прецизно навести колико је свака локалне самоуправе у обавези да учествује у финансирању архива и то не само материјалних већ свих трошкова архива.У колико локалне самоуправе не уложе примедбу на тако одређен износ и у колико ни након тога не изврше уплате, архив ће обуставити примање и чување архивске грађе.

 

4. тачка дневног реда:

 

Данило Недељковић - начелника одсека инспекције рада за Мачвански управни округподнео је детаљан извештај о раду и активностимаове инспекције на подручју Мачванског управног округа.

Начелник је истакао да на подручју МУО има 11 инспектора који врше надзор над применом прописа у области рада и безбедности на раду. У току 2013 године до сада је извршено 2.627 надзора и утврђено 1.552 недостатка у области радих односа и безбедности на раду. До сада има 27 тешких повреда на раду, 1 колективна повреда и 1 повреда са смртним исходом и поднето је укупно 238 Захтева за покетање прекршајног поступка.

Посебан акценат у свом извештају начелник је ставио на нелегалан рад где су послодавци веома организовани и упознати са свим манама актуелног Закона о раду. Рок за пријаву радника је 3 дана за пријаву на ПИО и 8 дана за пријаву у РФЗО тако да су радници поучени шта треба да кажу када дође контрола. Одмах после обављеног разговора са послодавцем ова лица се пријаве, тако да се као позитиван исход поступка наводи чињеница да се на овај начин делимично смањи број нелегалног рада, али проблем је и у томе што се та лица пријаве само на месец дана тако да након истека рока од месец дана поново постају непријављена.

Када је у питању радно време проблем је организовање прековремеог рада супротно закону. На овај проблем указује синдикат код послодавца али проблем је доказивање постојања прековременог рада обзиром да је у евиденцијама послодавца све у границама закона, радници у оваквим ситуацијама сарађују са послодавцем, односно на страни су послодавца и у разговору са инспектором негирају постојање прековременог рада и ту је рад ове инспекције блокиран односо не може се на други начин доказати постојање прековременог рада.

Када су у питању годишњи одмори ту не постоје велике неправилности и углавно се сви послодавци придржавају законског минимума од 20 радних дана и доносе решења о коришћењу годишњег одмора.

Што се тиче  кашњења у исплати зарада инспекција није радила контроле по службеној дужности већ само по пријавама радника. У том случају доносе решења и послодавци у највећем броју случајева у таквим ситуацијама исплате зараду само за конкретног радника, јер морају у остављеном року да изврше решење, док остали радници и даље чекају на исплату. Према сазнањима начелника велики део радника се обраћа директно оновном суду поводом овог проблема.

Када је у питању престанак радног односа постоји велики број пријава радника против послодавца који им нису вратили радну књижицу након престанка радног односа. У таквим случајевима доноси се решење којим се послодавцу оставља рок у ком је у обавези да поступи по истом обзиром на законску обавезу послодавац да радну књижицу врати запосленом даном престанка радног односа.

 

 У области безбедности и заштите на раду законодавац је увео обавезу да сви послодавци морају да имају лице задужено за безбедност на раду.

Што се тиче опреме за рад, постоји опрема која подлеже периодичним проверама сваке 3 год. и ту је пронађен велики број недостатака, такође и у тим ситуацијама ова инспекција доноси решења за отклањање недостатака и оставља одређен рок послодавцима да поступе по истим.

 

Седница је завршена у 12,15 часова.

       Број: 908-06-00002 /2013-1

РЕПУБЛИКА СРБИЈА – МАЧВАНСКИ УПРАВНИ ОКРУГ

Monday the 23rd. By BlueHost Review and Affiliate Marketing.
Copyright 2012

©