На основу члана 43. став 2. Закона о државној управи („Службени гласник РС”, бр. 79/2005,101/2007, 95/2010, 99/2014, 30/2018-други закон и 47/2018), члана 46. Закона о државним службеницима („Службени гласник РС”, бр. 79/2005, 81/2005-исправка, 83/2005-исправка, 64/2007, 67/2007-исправка, 116/2008, 104/2009, 99/2014, 94/2017 ,95/2018 и 157/20), члана 4. Уредбе о начелима за унутрашње уређење и систематизацију радних места у министарствима, посебним организацијама и службама Владе („Службени гласник РС“, бр. 81/2007-пречишћен текст, 69/2008, 98/2012, 87/2013, 2/2019 и 24/21 ), члана 3. и 4. Уредбе о разврставању радних места и мерилима за опис радних места државних службеника („Службени гласник РС”, број 117/2005, 108/2008, 109/2009, 95/2010, 117/2012, 84/14, 132/2014, 28/2015, 102/2015, 113/2015, 16/2018, 2/2019, 4/2019, 26/19,42/19 и 56/21 ), члана 3. Уредбе о разврставању радних места намештеника („Службени гласник РС”, бр. 5/06 и 30/06) и члана 35. и 36. Уредбе о одређивању компетенција за рад државних службеника(„Службени гласник РС”, бр. 9/22), начелник Мачванског управног округа, доноси:
П Р А В И Л Н И К
О УНУТРАШЊЕМ УРЕЂЕЊУ И СИСТЕМАТИЗАЦИЈИ
РАДНИХ МЕСТА У СТРУЧНОЈ СЛУЖБИ
МАЧВАНСКОГ УПРАВНОГ ОКРУГА
УВОДНА ОДРЕДБА
Члан 1.
Овим правилником утврђују се унутрашње јединице, њихов делокруг и међусобни однос; руковођење унутрашњим јединицама; овлашћења и одговорности руководилаца унутрашњих јединица; начин сарадње са другим органима и организацијама; број функционера и опис њихових послова; број радних места по сваком звању за државне службенике,као и потребне компетенције за обављање послова радног места и свакој врсти радних места за намештенике; називи радних места, описи послова радних места и звања, односно врсте у које су радна места разврстана; потребан број државних службеника и намештеника за свако радно место и услови за запослење за свако радно место у Стручној служби Мачванског управног округа са седиштем у Шапцу (у даљем тексту: Стручна служба)
ДЕЛОКРУГ И УНУТРАШЊЕ УРЕЂЕЊЕ СТРУЧНЕ СЛУЖБЕ
Делокруг Стручне службе
Члан 2.
За обављање послова из делокруга Стручне службе образује се следећа ужа унутрашња јединица:
1. Одсек за опште послове
ОДСЕК ЗА ОПШТЕ ПОСЛОВЕ
Члан 3.
У Одсеку за опште послове обављају се послови који се односе на: остваривање сарадње са органима државне управе и локалне самоуправе;пружање стручне и техничке потпоре начелнику Управног округа и Савету управног округа; обављање послова заједничких свим окружним подручним јединицама органа државне управе на подручју Управног округа, а образоване су за подручје шире или уже од подручја Управног округа; послови из области реформе државне управе; управне послове у вези заснивања и престанка радног односа и остваривања права из радног односа државних службеника и намештеника ;послови којима се обезбеђује доступност информацијама од јавног значаја; послови заштите података о личности; послови чувања и заштите тајних података; послови који се односе на безбедност и здравље на раду; послови припреме и спровођења плана интегритета Стручне службе; послови израде нацрта кадровског плана; послови развоја кадрова , вредновање радне успешности и напредовање државних службеника; послови анализирања радних места; послови припреме Пословника о раду Савета управног округа; послови припреме финансијског плана према инструкцијама за припрему предлога закона о буџету РС; планирање извршења буџета и квота; израду захтева за промену у апропријацији и промени квота; израду захтева за преузимање обавеза, захтева за плаћање преузетих обавеза и трансфер средстава; контролу расхода, обраду плаћања и евидентирања трошкова; финансијско извештавање о оствареним приходима и извршеним расходима; прикупљање и контролу података за обрачун плата запослених; састављање анализа, извештаја и информација; послове јавних набавки; чување и издавање канцеларијског и другог потрошног материјала и ситног инвентара; пријем евидентирање, здруживање, развођење, архивирање и експедицију предмета, дактилографске послове и послове умножавања материјала; текуће одржавање пословног простора, руковање опремом и друге послове од значаја за рад Управног округа.
РУКОВОЂЕЊЕ И ОДГОВОРНОСТ
Члан 4.
Стручном службом руководи начелник Управног oкруга.
Начелник Управног округа за свој рад одговара министру за државну управу и локалну самоуправу и Влади.
Одсеком за опште послове руководи шеф Одсека.
Шеф Oдсека планира, усмерава и надзире рад запослених у Одсеку и обавља најсложеније послове из делокруга Одсека.
Шеф Одсека одговара за свој рад и рад Одсека којим руководи начелнику Управног округа.
Државни службеници и намештеници у Стручној служби одговарају за свој рад шефу Одсека, односно начелнику Управног округа.
НАЧИН САРАДЊЕ СТРУЧНЕ СЛУЖБЕ СА ДРУГИМ ОРГАНИМА И ОРГАНИЗАЦИЈАМА
Члан 5.
Стручна служба Мачванског управног округа у извршавању својих надлежности непосредно сарађује са другим министарствима, органима и организацијама, као и са другим државним органима када то захтева природа послова, доставља податке и обавештења и остварује друге облике сарадњe.
СИСТЕМАТИЗАЦИЈА РАДНИХ МЕСТА
Члан 6.
Систематизација радних места садржи:
-једно радно место функционер 1 (начелник Управног округа)
Радна места државних службеника и радна места намештеника:
-два радна места у звању саветник 2 ( два државна службеника ),
-једно радно место у звању сарадник 1 (један државни службеник),
-два радна места у звању референт 2 (два државна службеника ),
-три радна места у IVврсти радних места намештеника 3 ( три намештеника).
Укупан број систематизованих радних места је 9, од којих је 1 ( један) функционер , 5 ( пет) државних службеника и 3 ( три) намештеника.
1. Начелник Управног округа 1
Руководи Стручном службом и обавља друге послове у складу са Законом.
2. Радно место:технички секретар
-четврта врста радних места намештеника- број извршилаца 1
Обавља директну телефонску комуникацију, Е–mail кореспонденцију (пријем и слање мејлова и факсова ), копирање материјала; обавља техничке послове везане за пријем странака и организацију састанака по налогу руководиоца;oбавља дактилографске послове за потребе начелника Управног округа и Стручне службе;прима, отправља, чува и архивира пошту упућену начелнику Управног округа; води евиденцију за унутрашње потребе органа; обавља и друге послове по налогу начелника Управног округа и шефа Одсека.
УСЛОВИ: средња стручна спрема, познавање рада на рачунару (exel, word, internet) и 2 (две ) године радног искуства.
3. Радно место: возач
-четврта врста радних места намештеника- број извршилаца 1
Управља службеним возилом; стара се о роковима за проверу техничке исправности службених возила и о њиховом текућем одржавању; води евиденцију о коришћењу возила и стара се о регистрацији возила; стара се о редовном сервисирању возила; по потреби обавља курирске послове; обавља и друге послове по налогу начелника Управног округа и шефа Одсека.
УСЛОВИ: средња стручна спрема, положен испит за возача ,,Б,, или ,,Ц,, категорије и 2 ( две ) године радног искуства.
ОДСЕК ЗА ОПШТЕ ПОСЛОВЕ
4. Шеф Одсека
Саветник број извршилаца 1
Руководи радом Одсека, прати прописе, пружа стручна упутства, планира, координира и надзире рад државних службеника и намештеника у Одсеку; пружа стручну и административно техничку помоћ начелнику Управног округа у извршавању послова заједничких свим окружним подручним јединицама организованих при Управном округу; организује стручну и административно техничку подршку Савету управног округа и обавља послове секретара Савета управног округа;припрема и израђује Правилник о унутрашњем уређењу и систематизацији радних места у Стручној служби ; учествује у припреми Предлога финансијског плана за израду Закона о буџету, планирању извршења финансијског плана и усклађености преузетих обавеза са одобреним апропријацијама; примењује мерила и критеријуме за уједначено и објективно вредновање радне успешности државних службеника, процењује потребе за стручним усавршавањем и развојем компетенција државних службеника и сачињава план развоја и усавршавања, помаже државним службеницима у развоју каријере, припрема Нацрт кадровског плана Стручне службе ,обавља послове аналитичара радних места; припрема извештаје о раду Стручне службе, израђује и ажурира Информатор о раду, поступа по захтевима за доступност информација од јавног значаја, стара се о благовремености ажурирања интернет презентације Мачванског управог округа и тачности објављених информација;сарађује са окружним подручним јединицама органа државне управе и са органима јединица локалне самоуправе на подручју Мачванског управног окруа ; обавља и друге послове по налогу начелника Управног округа.
УСЛОВИ: Стечено високо образовање из научне области правне науке на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање 4 године или специјалистичким студијама на факултету и најмање 3 ( три ) година радног искуства у струци,положен државни стручни испит ,као и потребне компетенције за рад на радном месту.
5. Радно место за правне и опште послове
Саветник број извршилаца 1
Припрема и израђује предлоге првостепених аката о правима, дужностима и одговорностима државних службеника и намештеника у Стручној служби;пружа стручну помоћи запосленима о начину остваривања права и дужности из области радних односа; учествује у спровођењу поступка јавних набавки за потребе Стручне службе, сачињава периодичне извештаје о спроведеним јавним набавкама; учествује у припреми израде предлога Правилника о унутрашњем уређењу и систематизацији радних места у Стручној служби; учествује у припреми израде Нацрта кадровског плана Стручне службе и израђује месечне извештаје у вези са структуром и бројем државних службеника и намештеника за Централну кадровску евиденцију ; припрема уговоре које закључује начелник Управног округа са физичким и правним лицима; обавља послове из области безбедности и здравља на раду у складу са општим прописима и интерним актима; води евиденције из радних односа за запослене у Стручној служби; обавља и друге послове по налогу шефа Одсека.
УСЛОВИ: Стечено високо образовање из научне области правне науке на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету и најмање 3 ( три ) године радног искуства у струци,положен државни стручни испит, као и потребне компетенције за рад на радном месту.
6. Радно место за финансијско -материјалне послове
Сарадник број извршилаца1
Припрема Предлог финансијског плана за израду Закона о буџету и израђује финансијски план и завршни рачун; врши обрачун и исплату плата, накнада и других личних примања и припадајућих пореза и доприноса запослених; стара се о економичном и наменском трошењу буџетских средстава, израђује периодичне извештаје о извршењу буџета и усаглашава реализоване обавезе са одобреним месечним квотама;израђује Годишњи план набавки и то јавних набавки и набавки на које се не примењује Закон о јавним набавкама, спроводи поступак набавки на које се не примењују одредбе Закона о јавним набавкама, контролише реализацију и води евиденцију о реализацији закључених уговора о додељеним набавкама,прати квалитет и начин пружања уговорених услуга и израђује извештај о набавкама; води прописане аналитичке евиденције чије податке усклађује са књиговодственим подацима из Главне књиге Трезора; ажурира податке у одговарајућим базама;сарађује са другим органима у поступку остваривања права државних службеника и намештеника из области пензијског, инвалидског и здравственог осигурања; обавља и друге послове по налогу шефа Одсека.
УСЛОВИ: Стечено високо образовање из научне области економске науке ,на основним академским студијама у обиму од 180 ЕСПБ бодова,основним струковним студијама,односно на студијама у трајању до 3 (три ) године и најмање 3 ( три ) године радног искуства у струци ,положен државни стручни испит ,као и потребне компетенције за рад на радном месту.
7. Радно место за канцеларијске послове
Референт број извршилаца 2
Врши завођење, формирање, евидентирање, здруживање, развођење и архивирање предмета;врши резервисање бројева за потребе инспекцијских служби, водиевиденцију о кретању предмета и допуни предмета; врши пријем, разврставање,евиденцију и експедицију поште;припрема, класификује и уноси предмете у архиву, води архивску књигу, води евиденцију о архивској грађи и излучује предмете којима је истекао рок чувања; даје обавештења странкама и запосленима о кретању предмета;обавља и друге послове по налогу шефа Одсека.
УСЛОВИ: Средња стручна спрема и најмање 2 ( две ) године радног искуства у струци ,положен државни стручни испит , као и потребне компетенције за рад на радном месту.
8. Радно место: дактилограф
-Четврта врста радних места намештеника- број извршилаца 1
Куца, прекуцава текстове и стара се о њиховом уједначеном обликовању; израђује табеле; врши унос података на магнетне медијуме за потребе креирања база података; обавља послове умножавања материјала; обавља послове скенирања докумената , обавља и друге послове по налогу шефа Одсека.
УСЛОВИ: средња стручна спрема, познавање рада на рачунару (exel, word, internet) и најмање 2 (две ) године радног искуства.
V. ПРЕЛАЗНЕ И ЗАВРШНЕ ОДРЕДБЕ
Члан 7.
По ступању на снагу овог Правилника начелник Мачванског управног округа ће у року од 15 ( петнаест ) дана, на радна места утврђена овим Правилником распоредити државне службенике и намештенике.
Члан 8.
По ступању на снагу овог Правилника, престаје да важи Правилник о унутрашњем уређењу и систематизацији радних места у Стручној служби Мачванског управног округа број: 908-110-1/2019-01, од 07.05.2019. године.
Члан 9.
Овај Правилник ступа на снагу по добијању сагласности Владе Републике Србије у року од 8 ( осам ) дана од дана објављивања на огласној табли Мачванског управног округа.
Број:908-110-1/2022-1
У Шапцу ,27.12 . 2022. године.
НАЧЕЛНИК
МАЧВАНСКОГ УПРАВНОГ ОКРУГА
Жељко Марјановић